Pravidla ČSM

BODOVACÍ TABULKA KŘÍŽOVÉHO LICITOVANÉHO MARIÁŠE

  • Vytisknout

(platná od 1.8.2015) – se základní sazbou 0,20 Kč

Všichni, kteří se zúčastní flekování a točení, nebo ohlásí některou z riskantních her, si při úspěšné sehrávce připíší prémie (dále jen PB). PB se připisují pouze u sehraných her.

Poslední platný flek je takový, kdy úhrada za ohlášený flekovaný závazek překročí 100,-Kč. Maximální úhrada za hru činí i při vyšším výsledku 100,-Kč (všem – od všech). Tiché uhrané sto se platí. Tichá sedma uhraná i zabitá se platí. Červené platí dvojnásob. Schválená sedma se platí paušálem ( u 20 hal mariáše činí paušál u schválené sedmy na 3 trumfy 1,20 a 2,40 Kč, na 2 trumfy 2,40 a 4,80 Kč, na 1 trumf 4,80 a 9,60 Kč. Toto opatření se osvědčilo z důvodu omezení zbytečného flekování a kažení her sto. U her sto se trumfy na lince sčítají.

Stupeň Popis hry S výnosem Bez výnosu
Sedma hlášená na 3 trumfy a vyhraná 7 10
hlášená na 2 trumfy a vyhraná 10 14
hlášená na 1 trumf a vyhraná 20 28
Sto hlášené a vyhrané na 4 trumfy na dvacku 10 10
hlášené a vyhrané na 3 a méně trumfů na dvacku 20 20
hlášené a vyhrané bez obou trumfových desítek 10 12
hlášené a vyhrané na 4 trumfy s oběma trumfovými desítkami   10
hlášené a vyhrané na 4 trumfy bez trumfové desítky 10 12
hlášené a vyhrané na 4 trumfy bez trumfového esa 12 18
hlášené a vyhrané na 4 trumfy bez obou trumfových desítek 24 30
hlášené a vyhrané na 3 trumfy s oběma trumfovými desítkami 20 30
hlášené a vyhrané na 3 trumfy bez trumfové desítky 26 32
hlášené a vyhrané na 3 trumfy bez trumfového esa 32 40
hlášené a vyhrané na 3 trumfy bez obou trumfových desítek 40 55
hlášené a vyhrané na 2 trumfy s oběma trumfovými desítkami 50 60
hlášené a vyhrané na 2 trumfy bez trumfové desítky 60 70
hlášené a vyhrané na 2 trumfy bez trumfového esa 70 90
hlášené a vyhrané na 2 trumfy bez obou trumfových desítek 55 70
hlášené a vyhrané na 1 trumf – eso 90 110
hlášené a vyhrané na 1 trumf – desítku 110 130
Betl vyhraný na chytající esa – za každé eso vyjma esa z betlovaného šesteráka 10  
vyhraný na 6 karet s chytákem v jedné barvě i bez esa ** 5  
vyhraný na pateráka s esem 20  
Durch vyhraný na chytáka v barvě 10  
Dvě sedmy hlášené a vyhrané na 3 pomocné 20 24
hlášené a vyhrané na 3 pomocné s hlášeným a vyhraným stem 24 30
hlášené a vyhrané na 3 trumfy 16 20
hlášené a vyhrané na 3 trumfy s hlášeným a vyhraným stem 20 24
hlášené a vyhrané na 3 trumfy a 3 pomocné 40 50
hlášené a vyhrané na 3 trumfy a 3 pomocné s hlášeným a vyhraným stem 50 66
hlášené a vyhrané na 2 pomocné 70 90
hlášené a vyhrané na 2 pomocné s hlášeným a vyhraným stem 80 100
hlášené a vyhrané na 2 trumfy 110 150
hlášené a vyhrané na 2 trumfy s hlášeným a vyhraným stem 150 180
hlášené a vyhrané na 2 trumfy a 3 pomocné 180 220
hlášené a vyhrané na 2 trumfy a 3 pomocné s hlášeným a vyhraným stem 240 300

* po výnosu do druhého zdvihu se hraje betl s otevřenými kartami

**   V případě karet s chytákem v jedné barvě bez esa, tj. 7 – spodek a král, nesmí být chytající král vynesen do prvního zdvihu.

*** Durch hraje aktér sám, ne "s chytrým" ( to by u nás vlastně ani nešlo).

Prováděcí ustanovení

Flek na loženou hru. Aktér si může dát Re, neflekující ježci platí základní sazbu a flekující ježek dorovná aktérovi částku za všechny      do výše trojnásobku flekované hry.

Je-li splněno více kritérií, lze sčítat i prémie. Zvýšenou prémii za hry bez výnosu lze započítat jen 1x (ostatní jako s výnosem). Například sto bez výnosu hlášené a vyhrané na 4 trumfy bez trumfového esa hrané na dvacku = 18 + 10 = 28 PB. Jakoukoliv hru, při které je překročena hranice 50 PB, je nutno popsat na stolový lístek, jinak nebude uznána v celém rozsahu. Pokud ježek úspěšně sehraje hru neuvedenou v bodovací tabulce, obdrží dvojnásobek PB za nejbližší nižší srovnatelnou hru. O přidělení PB v tomto případě rozhodne vždy hlavní ježek.

V případě renoncu se hra nedohrává a provinivší se ježek zaplatí všem paušál 2 Kč a vyflekovanou hru. U stovky se platí sazba jako za 130.

Nárok na PB není:

  1. obecně při ložených, nesehratelných nebo nevyhratelných hrách
  2. při betlu na šesteráka s chytákem 7 – spodek + král, pokud je král vynesen do prvního zdvihu
  3. při renoncu na bodovací hru, která byla v okamžiku renoncu již prohraná
  4. u hráče, který udělal renonc  

Výbor Ježčího svazu mariáše a STK